Menu Close

2018-06-13 – 25 Koncertinis turas Vokietija – Liuksemburgas 2018

Straipsnis atnaujintas: 2018-06-22

Birželio 13 d. Berniukų ir jaunuolių choro „Dagilėlis“ koncertinis turas Vokietija – Liuksemburgas.

Birželio 14 d. Lietuvoje berniukų ir jaunuolių chorus galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų, o Vokietijoje jų – šimtai. Vokiečių berniukų chorai, jų dainavimo mokykla, choro skambesys yra ypatingas. Jų minkštas skaidrus vokalas jau seniai buvo „Dagilėlio“ choro pamatas. Bendradarbiaujant su žymiausiais ir talentingiausiais vakarų Europos chorais gimė nuostabi draugystė, kuria su malonumu galime pasidalinti ir šiandien – tai berniukų ir jaunuolių choro „Dagilėlis“ koncertinis turas Vokietijoje, kuris truks beveik 10 parų.

Į koncertinę kelionę choristus išlydėję „dagilėlių“ tėveliai neslėpė susijaudinimo ir džiaugsmo. Šioje kelionėje jų vaikai susipažins su amžiais puoselėta chorų kultūra ir tradicijomis. Numatomi koncertai sukvies chorinės muzikos mylėtojus, kurie išgirs apie Lietuvą, Šiaulius ir „Dagilėlio“ dainavimo mokyklą.

Nuotraukų autorius Romas Bieliauskas | 2018-06-13 – 14

Pailsėję viešbutyje Vroclave (Lenkija) tęsiame kelionę link Altenšteigo. Tai pirmasis mūsų sustojimas ir pirmasis „Dagilėlio“ koncertas šiemet Vokietijoje.

„Dagilėlio“ reklaminio magneto ant autobuso dėka nelikome nepastebėti pro šalį važiuojančių vairuotojų. Smalsūs žmonės ne tik domėjosi kada ir kur koncertuosime, bet ir įveiks šimtus kilometrų, kad galėtų paklausyti choro iš Lietuvos.

Altenšteigas garsėja savo viduramžių miesto panorama ir tarptautinį pripažinimą pelniusiu choru, kurio choristų tėveliai jau šį vakarą priėmė į savo šeimas.

„Dagilėlio“ choristus džiugiai pasitiko priimančios šeimos | Nuotraukos autorius Romas Bieliauskas | 2018-06-14

Birželio 15 d. Tūkstančius kilometrų nutolę nuo namų, bet visi laimingi ir žvalūs berniukai ir jaunuoliai nuo pat ankstyvo ryto repetuoja miesto protestantų bažnyčioje, kurioje šiandien 19.30 val. (vietos laiku) soliniu koncertu džiugins miesto ir aplinkinių miestelių gyventojus.

Vietiniai gyventojai sako, kad neseniai pasitraukė dideli karščiai ir mus lydės vėsus ir gaivus oras. Ryte aplankėme puse kilometro aukštyje esančią Altenšteigo pilį, kuri yra gyvas miesto gimimo įrodymas ir palikimas, bei joje veikiantis muziejus.

Altenšteigo pilis | Nuotraukos autorius Romas Bieliauskas | 2018-06-15

Nuo pilies atsivėrė nepakartojama miesto panorama, kuri giliai įkvėpė berniukus pirmai repeticijai.

no images were found

Po pietų išvykome į ekskursiją prie juodojo miško, aplankėme miestą Freudenstadt, kuris puikiai žinomas dėl itin gryno oro, o miesto centras – dėl didžiausios turgavietės Vokietijoje.

Penktadienio vakaro tylą sudrumstė gausūs klausytojų plojimai, kai į Altenšteigo bažnyčią drąsiais žingsniais žengė koncertiniais kostiumais ir raudonomis peteliškėmis pasipuošę berniukai. Koncertas netrukus įsibėgėja ir vadovo begalinio talento dėka greitai atsiskleidžia meninis rezultatas. Vaikų veiduose matyti tik visiškas atsidavimas muzikai. Jokios įtampos, tik maksimalaus susikaupimo dėka sukuriamas vieningas muzikinis vaizdas.

Pirmasis „Dagilėlio“ koncertinio turo Vokietijoje koncertas | Nuotraukos autorius Romas Bieliauskas | 2018-06-15

Jautriai ir profesionaliai atliekama berniukų ir jaunuolių choro „Dagilėlis“ muzika užkariauja klausytojų simpatijas. Skambant gausioms ovacijoms Maestro su choru grakščiai nusilenkia ir ruošiasi atlikti papildomus kūrinius, bet vadovui atsisukus į chorą aplodismentų audra netyla. Tai leidžia suprasti, kaip giliai sužavėti liko visi čia esantys klausytojai.

no images were found

Po koncerto visi susitikome vietiniame restorane, kuriame smagiai leidome laiką, vakarieniavome ir žiūrėjome futbolo čempionatą.

Birželio 16 d. Lydimi puikių įspūdžių ir prisiminimų su puikia nuotaika paliekame Altenšteigą.

Bendra „Dagilėlio“ nuotrauka su priimančiomis šeimomis ir jų organizatoriumi Michaeliu | Nuotraukos autorius Romas Bieliauskas | 2018-06-16

Kitas sustojimas – Liuksemburgas. Siunčiame šiltus linkėjimus ir linkime gražaus savaitgalio! „Dagilėlio“ dainavimo mokyklos renginių organizatorius Romas Bieliauskas

no images were found

„Dagilėlis“ ruošiasi koncertui Liuksemburge | Nuotraukų autorius Romas Bieliauskas | 2018-06-16

Visada malonu kitoje šalyje surasti pažįstamus veidus. Štai vienas mūsų „dagilėlių“ susitiko su savo giminėmis Liuksemburge. Nuoširdžiai dėkojame ilgamečiui „Dagilėlio“ dainininkui Arūnui ir jo šeimai už rūpestį apgyvendinant „dagilėlius“. Liuksemburgo protestantų bažnyčioje susirinkę klausytojai gausiais aplodismentais pasveikino „Dagilėlį“. Po koncerto paaiškėjo, kad dauguma klausytojų – lietuviai. Visi buvo sužavėti aukšto meninio lygio choro pasirodymu. Lietuviai ir užsieniečiai vis kartojo nuostabius pagyrimo žodžius ir dėkojo meno vadovui Remigijui Adomaičiui už nepakartojamas akimirkas. Pirmasis koncertas Liuksemburge užaugino laukimo jausmą klausytojų širdyse… jie su nekantrumu lauks kito mūsų apsilankymo ir dar daugiau koncertų.

Birželio 17 d. Orai mums palankūs, o lietaus nematėme nuo kelionės pradžios. Skubame į Eltvilį, kur dalyvausime šv. Mišiose, o po jų – vyks dar vienas „Dagilėlio“ koncertas.

Prieš keletą metų Šiaulių „Dagilėlio“ dainavimo mokyklos mokinių tėveliai į savo šeimas priėmė Vysbadeno berniukų ir jaunuolių chorą, kurio koncertai su „Dagilėliu“ žavėjo Šiaulių miesto gyventojus. Šį sekmadienį viskas pasikartojo, tik dabar jau Eltvilio miestelyje, Vokietijoje. Šv. Petro ir Pauliaus bažnyčioje aidi jungtinio choro balsai – prasideda šv. Mišios. Jų metu skamba abiejų chorų atliekami motetai. Po šv. Mišių berniukų ir jaunuolių choras „Dagilėlis“ laisvai bet sistemingai atsistoja arčiau klausytojų. Rodos, bažnyčia nušvinta nuo pirmųjų berniukų ir jaunuolių balsų. Eltvilio bažnyčios kunigas lieka giliai sujaudintas „Dagilėlio“ pasirodymu.

no images were found

Lauke, bažnyčios teritorijoje, visi pavalgome ir išvykstame į ekskursiją. Sužinome daug dalykų apie Eltvilį, išgirstame istoriją apie čia gimusius žymius žmones, bei paragaujame išskirtinių ledų.

Birželio 18 d. Ankstus pirmadienio rytas prasideda stalo futbolu ir smagiomis istorijomis, kurias choristai atsinešė iš skirtingų „dagilėlius“ globojančių šeimų. Pėsčiomis išvykstame į Vysbadeno gimnaziją, kurioje „dagilėliai“ susipažins su čia besimokančiais vaikais, o vėliau jiems ir pakoncertuos.

Koncertas gimnazistams labai patiko. Ypač sužavėtos liko merginos, kurios nenustygo vietoje ir visaip bandė užmegzti ryšį su mūsų talentingais choristais.

no images were found

Šiuo metu esame visi gimnazijos kieme. Vaikai čia žaidžia krepšinį, mušinėja tinklo kamuolį ir smagiai bendrauja.

Veiksmas persikelia į miesto pakraštį, kur seniausiu Vokietijos funikulieriumi užkilome į kalną, nuo kurio visą miestą pamatėme kaip ant delno. Vaikai kalno viršuje žaidė smagų žaidimą: per savo išmaniuosius telefonus ieškojo paslėpto daikto, o jį radę užrašė savo vardą ir kaip įrodymą nufotografavo („Geo Caching”). Miesto centre berniukai ir jaunuoliai turėjo laisvo laiko, kurį išnaudojo lauktuvių paieškoms.

Birželio 19 d. Mūsų kocertinė kelionė kupina įspūdžių ir nuotykių. Netrukus paliksime Vysbadeną ir trauksime Augsburgo link.

Pakeliui užsukame į nuostabų kraštovaizdį turintį Neresheimą, į kurį „Dagilėlis” buvo atvykęs prieš 12 metų. Aplankėme katedrą ir jame pagaliau vėl suskambėjo angeliški berniukų ir jaunuolių balsai. Toks jausmas, kad kiekvienas išleistas garsas dar ilgai nenorėjo palikti plačias Neresheimo katedros erdves.

no images were found

Pasiekėme galutinį koncertinės kelionės Vokietijoje tikslą. Vaikščiodami Augsburgo gatvėmis susipažinome su miesto istorija, žymiausiais statiniais ir vietomis. Rytoj „Dagilėlio” laukia ypatinga diena, o kodėl ji ypatinga – sužinosite netrukus.

„Dagilėliai“ vaikšto Augsburgo gatvėmis | Nuotraukos autorius Romas Bieliauskas | 2018-06-19

Birželio 20 d. Trečiadienio rytas prasidėjo pasivaikščiojimu po miesto centrą. Augsburge gyvena beveik 300 000 žmonių ir yra trečias didžiausias miestas Bavarijoje. Miestas per antrąjį pasaulinį karą buvo beveik visiškai sugriautas, bet atstatytas iki smulkiausių detalių. Žavi ir architektūriniai sprendimai, kai seno ir naujo dizaino namai dera stovėdami vienas šalia kito. Kaip ir Šiauliai, Augsburgas turi savo „Rūdės” upelį, tik iki šiol paliktą atvirą. Centre darda elektriniai tramvajai, bet dauguma žmonių čia renkasi dviračius. „Dagilėliui” viešuoju transportu neteko važiuoti, nes visi taškai buvo pasiekiami einant pėstute.

no images were found

Augsburgas rūpinasi savo ypatingais svečiais iš Lietuvos. Jie „Dagilėlį” pakvietė į vieną gražiausių matytų salių susitikimui su miesto vadovais. Pasveikinę „Dagilėlį” jie maloniai paprašo choro padainuoti ir netrukus salėje skamba be galo jausmingas lietuviškas kūrinys. Kiekvienam „dagilėliui” įteikė po savivaldybės ženklelį.

Vakare vyks svarbiausias turo Vokietijoje koncertas Augsburgo Mažojoje Auksinėje salėje.

Birželio 22 d. Vakar visą dieną autobusu važiavome nuo Augsburgo iki Wroclavo. Dabar ruošiamės eiti į Wroclavo akvaparką, o po to skubėsime Lietuvos link.